donderdag 17 december 2009

BRAD IS ONE SICK FUCK

Recensie op 4GM:
Onlangs heeft Brad Winning, een woordgrapje dat Engelsen toch niet zullen begrijpen, zijn eerste horror/thriller uitgebracht: Kwade Geesten. Niet echt materiaal voor ons dus eigenlijk, maar aangezien het een pseudoniem is van Alex de Jong (Books of Fantasy/Pure Fantasy) hebben we het toch even gelezen. Kwade Geesten bestaat uit 11 korte verhalen, de een nog zieker dan de andere. Dus waarom heet het eigenlijk niet zieke geesten? De mooiste quote die ik tegen kwam in het boek (ja, ik hou van poep & plas grappen!):

Wat als dat mens daarbinnen een beroerte had gekregen? Ik heb daar vanavond gescheten, dus het kan maar zo.


Bij kwade geesten kruip je in de hersenen van mensen. Je leest mee hoe deze hersenen gek worden van hun eigen gedachtes van jaloezie, wraak, moord en natuurlijk sex. En door die gedachtes vaak ietwat vreemde beslissingen nemen. Het leest lekker weg, met af en toe een lekker tenenkrommende situatie. Lekkere wendingen en humoristische clou's. De verhalen met het grootste 'gore-gehalte' blijven het beste hangen, de rest maakt minder indruk.

Bij één verhaal was ik wel een beetje teleurgesteld, want dat verhaal heb ik bijna exact hetzelfde in stripvorm 10 jaar geleden in een magazine (de Penthouse, kan ik dat zeggen?) al gelezen. Maar kijkend naar de andere verhalen zou het zomaar kunnen dat de 'zieke' geest van Brad deze strip nog nooit gelezen heeft.

Er zit potentie in de verhalen van Brad, je leest waarom je hier te maken hebt met een award winnaar. We zijn dan ook erg benieuwd naar een complete roman van Brad Winning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten